Dit gemeentebestuur stelt de verkeerde prioriteiten

Op 30 januari 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit & Openbare Werken

Beste Nieuwerkenaar,

In naam van ons voltallig N-VA bestuur wensen we u een voorspoedig 2017. Wij wens u een jaar vol geluk voor u en uw gezin, professioneel succes en uiteraard een goede gezondheid.

Als voorzitter ben ik tevreden dat we met N-VA in 2016 een positief verhaal konden brengen naar de burger toe door zowel de problemen te benoemen, als ook zelf opbouwende voorstellen te formuleren. Dit bewijst de kracht en motivatie van onze jonge bestuursploeg.

We zullen dan ook in 2017 kritisch, maar constructief blijven kijken naar de beslissingen van de Nieuwerkerkense bestuursmeerderheid. De heraanleg van de Kerkstraat is hier een goed voorbeeld. Niet tegenstaande dat we ook moeten durven erkennen dat ons centrum toe is aan een vernieuwd centraal plein, zal de heraanleg van de volledige Kerkstraat onze gemeente handenvol geld kosten. Tegelijkertijd worden andere meer dringende werken, zoals de aanpak van de riolering in verschillende straten rondom het centrum nogmaals op de lange baan geschoven.

Om een financieel gezonde toekomst van onze gemeente niet te hypothekeren, is het daarom noodzakelijk dat we ook in dit dossier kritisch zijn. Zeker het mobiliteitsverhaal blijft één groot vraagteken. Het is onduidelijk wat de effecten zullen zijn van het parkeerbeleid maar ook de leefbaarheid in het centrum, zeker op drukke momenten wanneer auto’s op straat mogen parkeren. Vast staat dat de grootste slachtoffers van dit hele verhaal de handelaars en de minder mobiele bewoners zullen zijn. Ik stel dan ook me teleurstelling vast dat het sociale verhaal allang zoek is bij sommigen binnen de meerderheid.