Minister Weyts investeert in Vrije Basisschool ‘t Nieverke

Op 12 april 2021

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 664.729,24 euro in Vrije Basisschool ’t Nieverke in Nieuwerkerken. “Wij bouwen verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze scholenbouw. De nieuwbouwprojecten in deze investeringsgolf geven plaats aan ruim 6.000 leerlingen.” “Ook N-VA-gemeenteraadslid Marie-Rose Schops reageert bijzonder tevreden: “De investeringen van de minister in ‘t Nieverke zijn bijzonder welgekomen, nu dat er heel wat wooneenheden en jonge gezinnen bijkomen in onze gemeente.”

Onderwijsminister Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Deze investeringsgolf komt ook Nieuwerkerken ten goede. Ben Weyts investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) 664.279,24 euro in Vrije Basisschool ‘t Nieverke in Nieuwerkerken. Concreet gaat het om verbouwingen van een ongebruikte zolderruimte tot polyvalente ruimte, een uitbreiding met twee leslokalen, bergruimte, studentensanitair, personeelssanitair en circulatieruimte, inclusief bijhorende technieken, elektriciteit en brandveiligheidsinrichting.

Investeringen waren broodnodig

N-VA-gemeenteraadslid Marie-Rose Schops reageert bijzonder tevreden: “Door de grote toename aan appartementen in onze gemeente zijn bijkomende investeringen in onderwijs broodnodig. We moeten er immers voor zorgen dat onze directie en leerkrachten in een kwalitatieve omgeving kunnen werken en dat onze kinderen in voldoende grote klasjes les kunnen volgen.” “We blijven inzetten op de vernieuwing en de modernisering van het onderwijspatrimonium in Vlaanderen en Brussel”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Deze investeringen zijn van groot belang voor de vele leerlingen, leerkrachten en personeelsleden die dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs werken.”