N-VA Nieuwerkerken kiest een nieuw bestuur

Op 19 februari 2019

De gemeenteraadsverkiezingen zijn nog maar net achter de rug, of N-VA Nieuwerkerken bouwt verder aan de toekomst. Met Marie-Rose Schops als raadslid is de afdeling in komende zes jaar zeker van een vaste vertegenwoordiging in de gemeenteraad. Op maandag 4 februari was het de beurt aan een nieuw afdelingsbestuur. De leden van N-VA kregen tijdens een gezellige vergadering de mogelijkheid om hun stem uit te brengen voor een nieuwe voorzitter, ondervoorzitter en bestuursleden.

Ervaren voorzitter en ondervoorzitter

Tijdens de stemming werd Eddy Walmagh, 61 jaar uit Nieuwerkerken, unaniem verkozen als voorzitter. Hij zal de komende drie jaar de leiding nemen over het bestuur. Eddy is geen onbekende binnen de rangen van N-VA Nieuwerkerken. In 2012 stond hij mee aan de wieg van de lokale N-VA-afdeling. Met zijn politieke ervaring zal hij de coördinatie van de activiteiten op zich nemen.

Eveneens unaniem was de stemming voor ondervoorzitter. Marc Reyniers, 63 jaar uit Wijer, die tijdens de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen op de tweede plaats stond op de N-VA-lijst, zal de afdeling in de komende jaren verder versterken. Marc zal zijn expertise in de strijd gooien om de visie van de afdeling op ruimte en milieu verder te ontwikkelen.

Mix van jong en oud

Het nieuwe afdelingsbestuur zelf bestaat uit een mix van jong en oud. Jeroen Achten (29), Evelyne Claes (20), Heidi Vanaken (48), Dirk Hendrickx (43), Irene Bangels (67) en Bauden Meurice (32) zullen in de komende drie jaar het dagelijks bestuur van de afdeling op zich nemen. Iedereen krijgt zijn eigen taak: van communicatie en financiën tot het aantrekken van leden en de organisatie van activiteiten.