N-VA Nieuwerkerken hernieuwt bestuur!

Op 6 april 2022

N-VA Nieuwerkerken zette tijdens de voorbije lokale verkiezing in 2018 een definitieve stap richting lokale verankering in Nieuwerkerken. Marie-Rose Schops werd verkozen en voert sinds haar aanstelling in de gemeenteraad een sterke en constructieve oppositie. Achter haar stond een gemotiveerd bestuur onder de deskundige leiding van Eddy Walmagh, die als voorzitter mee aan de wieg stond van onze N-VA-afdeling in 2012.

Volgens de statuten van de N-VA moet elk N-VA-bestuur om de 3 jaar een interne bestuursverkiezing organiseren, waarbij de lokale N-VA-leden bepalen wie voorzitter, ondervoorzitter en bestuurslid wordt. Onder het toeziend oog van Kamerlid Karolien Grosemans uit Herk-De-Stad kozen de Nieuwerkerkense N-VA-leden op 10 maart unaniem een nieuwe voorzitter: Marc Reyniers uit Wijer (zie foto). Onze nieuwe ondervoorzitter moest niet onderdoen: Dirk Hendrickx uit Nieuwerkerken werd unaniem verkozen als ondervoorzitter.

In naam van het bestuur wensen we Eddy hartelijk te bedanken om 10 jaar lang samen met Marie-Rose Schops de trekkende kracht van onze afdeling te zijn. We zijn bovendien ook fier op onze nieuwe voorzitter Marc en ondervoorzitter Dirk, die onze afdeling richting de verkiezingen van 2024 zullen leiden. Ondertussen blijven we rekenen op het harde werk van Marie-Rose in de gemeenteraad.