Onveilige verkeerssituatie aan Vica

Op 15 mei 2021

Zeker na de koude en regenachtige lente is het bij goed weer bijzonder druk aan het kruispunt van de Diestersteenweg en de Kerkstraat. Daar ligt namelijk het ijssalon Vica. De gezellige drukte creëert vaak gevaarlijke verkeerssituaties. De N-VA vraagt om maatregelen.

Op de piekmomenten zijn er veel fietsers, geparkeerde auto’s en overstekende klanten. N-VA Nieuwerkerken is dan ook ongerust over de situatie, zeker als je weet dat indraaiende auto’s, komende van de Diestersteenweg, aan dezelfde snelheid hun bocht kunnen nemen richting de Kerkstraat. We hopen dan ook dat alle weggebruikers hun gezond verstand gebruiken, maar helemaal kan je daar niet op rekenen. N-VA Nieuwerkerken vraagt daarom aan de burgemeester om samen met de politiediensten en het Agentschap Wegen en Verkeer de mogelijkheden te bekijken om de gevaarlijke verkeerssituatie op drukke momenten te evalueren en te zoeken naar maatregelen die het risico op ongevallen kunnen beperken.

Aan alle klanten van Vica: geniet van een lekker ijsje, maar neem ook je afval terug mee.