Nieuws

Alle nieuwsitems

Op 8 april 2022, over deze onderwerpen: Efficiënt bestuur en digitalisering

Verschenen op Truiensnieuws.be, door Rudy DC, op 4 april 2022 Commotie in het anders zo rustige dorp Nieuwerkerken. Schepen Rohnny Schreurs (CD&V) vertelde daar op 1 april dat er die dag gesprekken zouden gestart zijn tussen het stadsbestuur van Sint-Truiden en het gemeentebestuur Nieuwerkerken …

Op 2 oktober 2016, over deze onderwerpen: Efficiënt bestuur en digitalisering

Met 0 op 10 voor openbaarheid behoort Nieuwerkerken tot de slechtste leerlingen van de klas De gemeente Nieuwerkerken scoort bijzonder slecht op de openbaarheid van zijn beleid en de transparantie van gemeentelijke documenten. Dat blijkt uit de gemeentetest die het Nieuwsblad heeft uitgevoerd bij …

Op 28 september 2016, over deze onderwerpen: Efficiënt bestuur en digitalisering

34 op 100. Dat is de trieste score die een nieuwe studie geeft aan Nieuwerkerken voor zijn beleid rond ICT-beleid, digitale dienstverlening voor de burger en de digitale verwerking van gegevens. Voor N-VA Nieuwerkerken is de maat vol: “we vinden dat het dringend tijd wordt voor een moderne en …

Op 12 juni 2016, over deze onderwerpen: Efficiënt bestuur en digitalisering

N-VA Nieuwerkerken lanceert voorstel om via een werkgroep de burger actiever te betrekken bij de beslissingen die de politiek neemt. Kloof tussen politiek en burger is te groot Slechts 11% van de Vlamingen heeft vertrouwen in de politiek. Dat blijkt uit een recente bevraging van de KU Leuven bij …

Op 10 mei 2016, over deze onderwerpen: Efficiënt bestuur en digitalisering

N-VA Nieuwerkerken lanceert het voorstel om een meldingsapplicatie voor smartphones te ontwikkelen waarbij de burger eenvoudig overlast, suggesties en vragen kan overmaken  aan de gemeentediensten. Een melding van een verstopte riolering, een geval van sluikstorten, een vraag over de …

Op 12 januari 2016, over deze onderwerpen: Efficiënt bestuur en digitalisering

Nieuwerkerken loopt sterk achter op vlak van digitale dienstverlening voor de burgers. Dat blijkt uit een studie van het studiebureau ‘rca-group’. N-VA Nieuwerkerken vindt dat het tijd wordt voor een moderne dienstverlening die rekening houdt met de behoeften van de burger. Veel Nieuwerkerkenaren …